Wspólne sprawy
CZYTELNIA KULTURALNA
/ Wspólne sprawy
Polska muzyka na świecie, czyli pozytywne efekty Music Export Conference
18.10.18
W Warszawie odbyła się trzecia edycja Music Export Conference, jedynej konferencji w Polsce w całości poświęconej eksportowi muzyki. Wśród zaproszonych panelistów znaleźli się m.in. rumuńska wokalistka Alexandra Stan oraz zagraniczni i polscy eksperci branży muzycznej. Legalna Kultura rozmawiała m.in. z Kasią Moś i Michałem Wiśniewskim.
W czym tkwi tajemnica sukcesu eksportu rumuńskiej sceny muzycznej? Jak wyglądają kulisy Canadian Music Week? Czy Eurowizja to festiwal piosenki nijakiej czy szansa na międzynarodowy sukces w Europie? To niektóre z tematów paneli, które były szeroko omawiane podczas tegorocznej edycji Music Export Conference.
Uczestnicy mogli poznać bliżej rynek muzyczny Rumunii, który w ostatnich latach odnosi ogromne sukcesy w dziedzinie eksportu muzyki popularnej. O swoich międzynarodowych podbojach, opowiadali m.in. międzynarodowa gwiazda Alexandra Stan oraz Catalin Muraru - założyciel wytwórni Roton. Rozmowę przeprowadziła dziennikarka Gabi Drzewiecka.
Ważnym elementem konferencji był panel poświęcony partnerskiemu wydarzeniu konferencji - obozowi Songwriting Camp. W czasie dyskusji zaprezentowano rezultaty dotychczasowych trzech edycji organizowanych w Polsce międzynarodowych obozów songwriterskich. Gośćmi panelu byli m.in. czołowi autorzy piosenek i producenci, którzy mają na swoim koncie współpracę m.in. ze światowymi megagwiazdami - Kylie Minogue, Ellie Goulding, Aloe Blacc czy Bobem Sinclarem.
Adam Czerwiński, dyrektor programowy RMF FM, poprowadził panel o największym na świecie konkursie piosenki - Eurowizji. Wśród zaproszonych gości znalazły się m.in. Kasia Moś - artystka, nasza reprezentantka na festiwalu w 2017 roku oraz Scilla Hess, artystka, songwriterka i finalistka szwajcarskich eliminacji Eurowizji 2019.
Podczas konferencji przybliżono również siódmy, największy rynek muzyczny na świecie. O kanadyjskich receptach na sukces dyskutowali najważniejsi reprezentanci sektora muzycznego kraju klonowego liścia. Polska w 2020 roku będzie gościem honorowym Canadian Music Week.
Ponadto uczestnicy Music Export Conference mogli poznać mechanizmy rządzące największymi serwisami streamingowymi, wziąć udział w indywidualnych konsultacjach z ekspertami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, poznać nowe instrumenty wsparcia sektora muzycznego oraz wziąć udział w Warsztatach Music Export Poland przygotowujących do udziału w targach muzycznych za granicą.
Efektem Konferencji było nawiązanie współpracy z sektorem nowych mediów, reklamy, filmu i gier wideo, poznanie struktur organizacyjnych wspierających rynki muzyczne, w tym twórców i wytwórnie niezależne, a także interakcja pomiędzy polską i międzynarodową branżą muzyczną.
Tegoroczna edycja Music Export Conference była jednym z wydarzeń trwających od 10 do 19 października Dni Kreatywności, dedykowanych profesjonalizacji i rozwojowi branż kreatywnych. Organizowane po raz pierwszy w naszym kraju Creativity Days to cykl konferencji, spotkań panelowych i wydarzeń partnerskich (m.in. poświęconych filmowi i finansowaniu), których organizatorem jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Czytelnia kulturalna
- > Wspólne sprawy
- Archiwum
- Rozmowy
- Łyk sztuki do kawy
- Polecamy
- Badania i raporty