Wspólne sprawy
CZYTELNIA KULTURALNA
/ Wspólne sprawy
Legimi rusza na podbój Niemiec i Chin
18.10.16
Legimi - księgarnia udostępniająca ebooki i audiobooki w modelu abonamentowym rozpoczyna działalność na rynkach zagranicznych. Na początek firma planuje wejście na dwa czołowe światowe rynki książki cyfrowej - niemiecki i chiński.
Już od blisko 4 lat polscy czytelnicy mogą korzystać z nielimitowanego dostępu do ebooków (usługa znajduje się również w ofercie największych polskich operatorów komórkowych – Play, Plus i T-Mobile), a od niedawna także audiobooków zsynchronizowanych z tekstem książki. Obecnie liczy ona ponad 16 tysięcy tytułów ebooków i audiobooków.
Ponad rok temu Legimi udostępniło usługę łączącą czytnik za 1 zł z abonamentem na elektroniczne książki, a niedawno wzmocniła ją partnerstwem z wiodącym producentem sprzętu w tej kategorii pod marką PocketBook. Firma oferuje również system wypożyczeń bibliotecznych.
– W ciągu ostatnich lat uzyskaliśmy potwierdzenie, że stworzony model biznesowy jest atrakcyjny dla wszystkich zainteresowanych stron, czyli wydawców, czytelników, a także Legimi. W związku z tym wyselekcjonowaliśmy najbardziej perspektywiczne rynki, na których brakuje rozwiązań takich, jak oferowane przez Legimi. Naszą przewagą będzie również nieobecny na tamtych rynkach model łączący subsydiowany czytnik z abonamentem na książki elektroniczne oraz szereg innowacji marketingowych dla wydawców – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.
Powołana do życia z myślą o działalności zagranicznej spółka Legimi International pozyskała wsparcie z funduszy europejskich na projekt pilotażowy o wartości 1 mln. zł. Pierwszym kamieniem milowym w rozwoju zagranicznym jest uruchomienie niemieckojęzycznej odsłony serwisu Legimi.com, zarządzanego przez Legimi International Sp. z o.o. pod adresem Legimi.de.
– Legimi posiada świetny, wielokrotnie nagradzany produkt, zbudowany w oparciu o bogate doświadczenie bardzo zdolnego zespołu polskich informatyków. Ekspansja Legimi do Niemiec i Chin, czyli na bardzo konkurencyjne i zarazem jakże odmienne od siebie rynki, na których działają największe grupy wydawnicze i platformy ebooków, to doskonała okazja do aktywnego kształtowania przyszłości branży oraz włączenie się w globalną dyskusję na temat przyszłych modeli dystrybucji treści cyfrowych. Wyzwanie wprowadzenia polskiej technologii na rynki zagraniczne o nieporównanie większym od Polski potencjale sprzedażowym oraz zbudowanie wartościowych relacji biznesowych polskiego startupu na rynku książki w Niemczech i Chinach traktuję jako bardzo ambitny i pasjonujący cel do zrealizowania – komentuje Teresa Włochyńska, VP Head of International Content odpowiedzialna za strategię pozyskiwania treści oraz wejścia na rynek niemiecki i chiński.
Debiut niemieckojęzycznej wersji serwisu Legimi odbędzie się 20 października podczas Międzynarodowych Targów Książki we Frankfurcie.
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
- Czytelnia kulturalna
- > Wspólne sprawy
- Archiwum
- Rozmowy
- Łyk sztuki do kawy
- Polecamy
- Badania i raporty