Wspólne sprawy
Czyli krótko i na temat, o sprawach, które dotyczą po prostu całej kultury. Dlaczego kulnes jest cool? Komu tak naprawdę opłaca się korzystanie z legalnych źródeł kultury? Komu może zagrażać legalizacja? Co musi się zmienić, żeby w Polsce zapanowała moda na cyfrową kulturę z legalnych źródeł?
Legimi rusza na podbój Niemiec i Chin

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Wspólne sprawy

Legimi rusza na podbój Niemiec i Chin

Legimi rusza na podbój Niemiec i Chin

Legimi - księgarnia udostępniająca ebooki i audiobooki w modelu abonamentowym rozpoczyna działalność na rynkach zagranicznych. Na początek firma planuje wejście na dwa czołowe światowe rynki książki cyfrowej - niemiecki i chiński.

Już od blisko 4 lat polscy czytelnicy mogą korzystać z nielimitowanego dostępu do ebooków (usługa znajduje się również w ofercie największych polskich operatorów komórkowych – Play, Plus i T-Mobile), a od niedawna także audiobooków zsynchronizowanych z tekstem książki. Obecnie liczy ona ponad 16 tysięcy tytułów ebooków i audiobooków.

Ponad rok temu Legimi udostępniło usługę łączącą czytnik za 1 zł z abonamentem na elektroniczne książki, a niedawno wzmocniła ją partnerstwem z wiodącym producentem sprzętu w tej kategorii pod marką PocketBook. Firma oferuje również system wypożyczeń bibliotecznych.

– W ciągu ostatnich lat uzyskaliśmy potwierdzenie, że stworzony model biznesowy jest atrakcyjny dla wszystkich zainteresowanych stron, czyli wydawców, czytelników, a także Legimi. W związku z tym wyselekcjonowaliśmy najbardziej perspektywiczne rynki, na których brakuje rozwiązań takich, jak oferowane przez Legimi. Naszą przewagą będzie również nieobecny na tamtych rynkach model łączący subsydiowany czytnik z abonamentem na książki elektroniczne oraz szereg innowacji marketingowych dla wydawców – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.

Powołana do życia z myślą o działalności zagranicznej spółka Legimi International pozyskała wsparcie z funduszy europejskich na projekt pilotażowy o wartości 1 mln. zł. 
Pierwszym kamieniem milowym w rozwoju zagranicznym jest uruchomienie niemieckojęzycznej odsłony serwisu Legimi.com, zarządzanego przez Legimi International Sp. z o.o. pod adresem Legimi.de.

– Legimi posiada świetny, wielokrotnie nagradzany produkt, zbudowany w oparciu o bogate doświadczenie bardzo zdolnego zespołu polskich informatyków. Ekspansja Legimi do Niemiec i Chin, czyli na bardzo konkurencyjne i zarazem jakże odmienne od siebie rynki, na których działają największe grupy wydawnicze i platformy ebooków, to doskonała okazja do aktywnego kształtowania przyszłości branży oraz włączenie się w globalną dyskusję na temat przyszłych modeli dystrybucji treści cyfrowych. Wyzwanie wprowadzenia polskiej technologii na rynki zagraniczne o nieporównanie większym od Polski potencjale sprzedażowym oraz zbudowanie wartościowych relacji biznesowych polskiego startupu na rynku książki w Niemczech i Chinach traktuję jako bardzo ambitny i pasjonujący cel do zrealizowania – komentuje Teresa Włochyńska, VP Head of International Content odpowiedzialna za strategię pozyskiwania treści oraz wejścia na rynek niemiecki i chiński.

Debiut niemieckojęzycznej wersji serwisu Legimi odbędzie się 20 października podczas Międzynarodowych Targów Książki we Frankfurcie.



Do góry!


Społeczna Kampania edukacyjna Legalna Kultura realizowana przez Fundację Legalna Kultura

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej