Wspólne sprawy
CZYTELNIA KULTURALNA
/ Wspólne sprawy
Spotify zapowiada produkcję własnych seriali
21.06.16
Jeden z najbardziej popularnych serwisów streamingowych Spotify zapowiada poszerzenie swojej oferty o treści video. W jego ofercie wkrótce znajdą się seriale muzyczne, komediowe i animacje.
Spotify należy do grona najważniejszych na świecie dystrybutorów muzyki online. Baza serwisu liczy dziś 100 milionów użytkowników, z czego aż 30 milionów to subskrybenci płatnej wersji.
Serwis zapowiedział na początek realizację 12 seriali w formacie webseries czyli o długości odcinka nie przekraczającej kilkunastu minut. Pierwsze produkcje koncentrować się mają wokół muzyki i zjawisk z nią związanych. Będą wśród nich m.in. „Landmark” prezentujący ważne wydarzenia w historii muzyki rozrywkowej, osadzony w środowisku amerykańskich raperów „Rush Hour” oraz produkowana przez znanego aktora Tima Robbinsa seria opowiadająca o trudach dostania się na szczyt w świecie tancerzy. W dalszych planach Spotify chce poszerzyć ofertę o seriale animowane i komediowe skierowane do młodych odbiorców.
Oferta wideo ma być dostępna zarówno dla opłacających abonament, jak i korzystających z nieodpłatniej wersji serwisu. Poszerzając swoją ofertę Spotify liczy nie tylko na zwiększenie liczby użytkowników, ale także na to, że będą oni spędzać więcej czasu w serwisie.
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
- Czytelnia kulturalna
- > Wspólne sprawy
- Archiwum
- Rozmowy
- Łyk sztuki do kawy
- Polecamy
- Badania i raporty