Immersion Festival – zobacz, poczuj, doświadczaj! Rusza 2. edycja „festiwalu w goglach”.

STREFA WYDARZEŃ

/ Polecamy

Immersion Festival – zobacz, poczuj, doświadczaj! Rusza 2. edycja „festiwalu w goglach”.

Immersion Festival – zobacz, poczuj, doświadczaj! Rusza 2. edycja „festiwalu w goglach”.

02.12.22

Immersion Festival to jedyny w tej części Europy festiwal poświęcony w 100% wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Podczas trzech festiwalowych dni w Warszawie będzie można zobaczyć blisko 30. projektów VR ze wszystkich kontynentów, porozmawiać z twórcami, poznać przykłady wykorzystania VR w polskich instytucjach kultury i edukacji, a nawet wygrać gogle VR!

 

Dyskusje o metawersum, jego przyszłości i teraźniejszej obecności w nim polskich firm, wyniki badań o interakcji człowieka z rzeczywistością cyfrową, tokenizacja sztuki, wpływ wirtualnej edukacji na wyniki uczniów – to tylko niektóre z festiwalowych tematów. Słowem, Immersion Festival to kompendium wiedzy o wirtualnej rzeczywistości!

 

Immersion Festival odbędzie się w dniach 11–13 grudnia 2022 roku w Warszawie. Niedzielę, 11 grudnia, kierujemy do indywidualnych widzów, którzy w godz. 11–19 w Pałacu Kultury i Nauki w sali Broniewskiego (4. piętro) będą mogli wziąć udział w wystawie doświadczeń VR – filmów, aplikacji i gier edukacyjnych. Pokaz festiwalowy obejmuje przegląd blisko 30. utworów XR z Polski, USA, Wielkiej Brytanii, Danii, Niemiec, Ukrainy, Kanady, Francji i Korei Południowej. Prezentowane projekty są różnorodne tematycznie i pod względem formy. Wśród nich, m.in. doświadczenie pokazujące początek rewolucji na Ukrainie „Aftermath VR: Euromaidan”, któremu towarzyszy wystawa fotografii z aktualnie trwającej wojny, „Gloomy Eyes” – przepiękna graficznie historia o inności, miłości i akceptacji, opowiedziana przez Colina Farrella czy „On the Morning You Wake” odtwarzające przeżyte doświadczenia ludzi, którzy przez 38 minut musieli reagować i podejmować decyzje w obliczu zagrożenia nuklearną zagładą. Wśród tytułów także nagradzane na międzynarodowych festiwalach filmowych „Traveling While Black”, „Glimpse” czy najnowsze polskie produkcje: „Self”,  „Kino”, „Podwodna misja”. Na wystawie doświadczyć będzie można także interaktywnych prac studentów, zrealizowanych w technologii VR, które prezentowane będą w ramach konkursu i po raz pierwszy w tym roku zostaną nagrodzone Immersion Award. Swoją ulubioną pracę wybierze także publiczność odwiedzająca wystawę.

 

Drugiego dnia festiwalu, w poniedziałek 12 grudnia wystawie doświadczeń VR, towarzyszyła będzie część konferencyjna Immersion Festival. Podczas paneli i prezentacji eksperci dyskutować będą o:

  • metawersum – jego potencjale i zagrożeniach,
  • tokenizacji sztuki i wirtualnych rynkach,
  • rodzących się programach badań i finansowaniu interdyscyplinarnych projektów z wykorzystaniem technologii XR,
  • rozwijających się rynkach dystrybucji utworów VR,
  • polskim sektorze kreatywnym na arenie międzynarodowej.

Zaprezentowane zostaną wyniki badań na temat interakcji człowieka z rzeczywistością cyfrową, zmian zachodzących w sztuce pod wpływem nowych mediów i roli nowych technologii w kulturze.


Trzeci dzień festiwalu będzie dniem dla instytucji kultury, sztuki i edukacji, Partnerem tego dnia jest Centralny Dom Technologii przy ul. Kruczej 50, który będzie gościł uczestników festiwalu pod swoim dachem. Od godz. 10 eksperci dyskutować będą o wykorzystaniu technologii rozszerzonej rzeczywistości w nauce, edukacji, kulturze i sztuce pod kątem instytucji działających w tych obszarach. Przedstawione zostaną wyniki analiz prezentujących wpływ VR na wyniki przyswajania wiedzy, badaczki i badacze podejmą próbę nakreślenia bezpiecznych ram korzystania z technologii w projektach kulturalnych i edukacyjnych. Ciekawe rozwiązania i narzędzia XR dla swoich działań w panelach i prezentacjach znajdą tego dnia pracownicy muzeów, domów kultury, galerii sztuki, archiwów i szkół, a także edukatorki i edukatorzy z organizacji pozarządowych. Swoje projekty VR zaprezentuje kilkanaście polskich instytucji, firm i organizacji z obszaru kultury i edukacji. Dodatkowo przedstawiciele uczelni wyższych włączą się w dyskusję o wyzwaniach, jakie metawersum i wirtualna rzeczywistość stawiają przed nimi pod kątem planowania programu nauczania.


Na zakończenie trzeciego dnia festiwalu rozstrzygnięty zostanie konkurs studenckich prac VR. Ale to nie jedyna okazja do wygrania nagród. Trzy dni i trzy konkursy – tak można podsumować tegoroczną ofertę skierowaną do lubiących aktywność i wyzwania odbiorców wirtualnej rzeczywistości. Konkursy, w których wygrać można gogle VR organizatorzy festiwalu kierują do nauczycieli i uczniów szkół podstawowych i średnich (nagrodzona zostanie najciekawsza koncepcja wykorzystania technologii VR w edukacji) oraz do publiczności, która otrzyma szansę na wygraną wysyłając najciekawsze zdjęcia i filmiki z festiwalu.

 

Wydarzenie jest bezpłatne! Wstęp na wystawę doświadczeń immersyjnych i do kina VR nie wymaga rejestracji. Ważne! Bezpłatna rejestracja przez stronę: https://immersionfestival.pl/rejestracja/ obowiązuje na udział w części konferencyjnej.

 

Immersion Festival 2022

11–12 grudnia 2022, godz. 11–19

Pałac Kultury i Nauki, 4. Piętro, Warszawa, Plac Defilad 1

13 grudnia 2022, godz. 10–17

Centralny Dom Technologii, ul. Krucza 50

Więcej informacji znajdziecie na stronie festiwalu:

www.immersionfestival.pl


 

Organizatorem Immersion Festival jest Fundacja Koncept Kultura

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

 

Patronat honorowy – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

 

Partnerzy główni – Biuro Programu „Niepodległa”, Centralny Dom Technologii

 

Partnerzy technologiczni – HTC, Showtime VR, Hyperbook, Edutech Expert sp. z o.o.

 

Partnerzy – Krajowa Izba Rozliczeniowa, Fundacja Cyberium, Instytut Pamięci Narodowej, Nowa Era, Centrum Technologii Audiowizualnych, Instytut Adama Mickiewicza, VRLab, Vimagineo, mimo.ooo, vnLab ,VR Inkubator, DC Centrum, Exploded View, Mindy, Fundacja Legalna Kultura

 

Partnerzy medialni – „Rzeczpospolita”, VR/AR Association, PanAnimacja.pl, Projekt Pulsar, „Wiedza i Życie”, „Świat Nauki”




Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura




Spodobał Ci się nasz artykuł? Podziel się nim ze znajomymi 👍


Do góry!