CZYTELNIA KULTURALNA
/ Badania i raporty

Kino w Polsce - badania i diagnozy. Polski Instytut Sztuki Filmowej
07.10.13
Młoda widownia zmieniła sposób, w jaki ogląda filmy. Podstawowym miejscem jej kontaktu ze sztuką filmową i kulturą staje się Internet. Poznanie tego modelu pozwoli ocenić, w jakim stopniu współczesne pokolenie młodych kinomanów będzie zainteresowane repertuarem kinowym oraz jak widownię może uszczuplić nowoczesny sposób cyfrowej konsumpcji.
Kulturotwórcza rola dystrybucji internetowej aktualnego repertuaru kinowego – to temat badań przeprowadzonych na zlecenie Państwowego Instytutu Sztuki Filmowej. W podsumowaniu podkreślono, że widownia kinowa się nie powiększa. Nie jest to spowodowane czynnikami ekonomicznymi i wysokimi cenami biletów. Badani twierdzą, że stać ich na to, żeby chodzić do kina, ale wolą oglądać filmy w Internecie. 74% internautów byłoby zainteresowanych korzystaniem z usługi płatnego dostępu do aktualności repertuaru kinowego w Internecie. 25% ściągających filmy z Internetu już teraz płaci za tę usługę. Kolejne 32% jest skłonna zapłacić za taki dostęp tyle samo lub więcej niż za bilet do kina. Świat równoległy jest i będzie, a panujących w nim tendencji nie da się odwrócić. W tej sytuacji, jak podkreśla PISF, chodzi przede wszystkim o zainteresowanie repertuarem kinowym osób w średnim wieku i starszych, a także o zadbanie o grupę najmłodszą, która wychowuje się dziś bez telewizji, nie lubi propozycji linearnych – sama szuka propozycji ich interesujących i znajduje je... w Internecie.
Raporty z badań do pobrania
Raport podsumowujący z badań
„Kulturotwórcza rola dystrybucji internetowej aktualnego repertuaru kinowego”
Badanie korzystania z aktualnego repertuaru kinowego
Dostęp do repertuaru kinowego przez Internet - badanie konceptu
Potencjał konceptu usługi płatnego udostępniania repertuaru kinowego w Internecie
Badanie Tomo Group - film
Badanie Tomo Group - widownia kinowa
Źródło: www.e-polskiekino.pl
fot. sxc.hu/ kono1
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura


Badania i raporty - na skróty:
