Kino w Polsce - badania i diagnozy. Polski Instytut Sztuki Filmowej

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Badania i raporty

Kino w Polsce - badania i diagnozy. Polski Instytut Sztuki Filmowej

Kino w Polsce - badania i diagnozy. Polski Instytut Sztuki Filmowej

Młoda widownia zmieniła sposób, w jaki ogląda filmy. Podstawowym miejscem jej kontaktu ze sztuką filmową i kulturą staje się Internet. Poznanie tego modelu pozwoli ocenić, w jakim stopniu współczesne pokolenie młodych kinomanów będzie zainteresowane repertuarem kinowym oraz jak widownię może uszczuplić nowoczesny sposób cyfrowej konsumpcji.

Kulturotwórcza rola dystrybucji internetowej aktualnego repertuaru kinowego – to temat badań przeprowadzonych na zlecenie Państwowego Instytutu Sztuki Filmowej. W podsumowaniu podkreślono, że widownia kinowa się nie powiększa. Nie jest to spowodowane czynnikami ekonomicznymi i wysokimi cenami biletów. Badani twierdzą, że stać ich na to, żeby chodzić do kina, ale wolą oglądać filmy w Internecie. 74% internautów byłoby zainteresowanych korzystaniem z usługi płatnego dostępu do aktualności repertuaru kinowego w Internecie. 25%  ściągających filmy z Internetu już teraz płaci za tę usługę. Kolejne 32%  jest skłonna zapłacić za taki dostęp tyle samo lub więcej niż za bilet do kina. Świat równoległy jest i będzie, a panujących w nim tendencji nie da się odwrócić. W tej sytuacji, jak podkreśla PISF, chodzi przede wszystkim o zainteresowanie repertuarem kinowym osób w średnim wieku i starszych, a także o zadbanie o grupę najmłodszą, która wychowuje się dziś bez telewizji, nie lubi propozycji linearnych – sama szuka propozycji ich interesujących i znajduje je... w Internecie.

Raporty z badań do pobrania

Raport podsumowujący z badań
„Kulturotwórcza rola dystrybucji internetowej aktualnego repertuaru kinowego”


Badanie korzystania z aktualnego repertuaru kinowego


Dostęp do repertuaru kinowego przez Internet - badanie konceptu

Potencjał konceptu usługi płatnego udostępniania repertuaru kinowego w Internecie

Badanie Tomo Group - film


Badanie Tomo Group - widownia kinowa



Źródło: www.e-polskiekino.pl

fot. sxc.hu/ kono1



Do góry!


Społeczna Kampania edukacyjna Legalna Kultura realizowana przez Fundację Legalna Kultura

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej