Najpopularniejsze strony WWW wśród fanów multimediów

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Badania i raporty

Najpopularniejsze strony WWW wśród fanów multimediów

Najpopularniejsze strony WWW wśród fanów multimediów

15.01.15

Serwisy wideo, muzyka, radia internetowe czy strony WWW zawierające materiały audiowizualne na życzenie? Gemius postanowił sprawdzić, z jakich serwisów oferujących treści audiowizualne korzystają użytkownicy sieci i które z nich są najpopularniejsze.

Serwisy wideo górą


Okazuje się, że największą popularnością cieszą się strony WWW zawierające materiały wideo. Dane z września 2014 roku pokazują, że zagląda na nie ponad 16 mln internautów. Wśród odwiedzających strony WWW najpopularniejszy jest serwis YouTube.com, który odwiedza niemal trzy czwarte użytkowników sieci (16 mln internautów). Dla prównania serwis Dailymotion.com umożliwiający prezentację filmów, wideoklipów lub własnych miniprodukcji w internecie przyciąga uwagę blisko 1 mln internautów.

Na drugim miejscu pod względem popularności znalazły się strony umożliwiające użytkownikom sieci oglądanie filmów i seriali online (VoD). Odwiedza je ponad jedna trzecia internautów (8,7 mln). Najpopularniejsze z nich to: VoD.pl, odwiedzany przez niemal co szóstego użytkownika sieci (3,9 mln) oraz Ipla (niemal 2 mln, dane dla Ipla.tv oraz aplikacji Ipla), na którą zagląda prawie co dziesiąty internauta.

Eska.pl najczęściej wybieraną stroną stacji radiowych


Wśród stron WWW oferujących treści audiowizualne dużą popularnością cieszą się również strony internetowe stacji radiowych. Odwiedza je trzech na dziesięciu polskich internautów (6,6 mln). Najpopularniejsze z nich to Eska.pl, na którą wchodzi co dziesiąty użytkownik sieci (prawie 3 mln), Polskieradio.pl (1,2 mln) i Rmf24.pl wybierane przez 0,9 mln użytkowników internetu.

Jedna piąta internautów sięga po teledyski i mp3


Na czwartym miejscu zestawienia znajdują się strony WWW, na których możemy znaleźć teledyski i pliki mp3. Zagląda na nie jedna piąta internautów (4,2 mln). Największym zainteresowaniem wśród serwisów streamingowych cieszy się Spotify.com, serwis muzyki cyfrowej odwiedza miesięcznie ponad 500 tys. Polaków.

Wydawcy powinni postawić na personalizację i rekomendację treści

W jakim kierunku zmierza konsumpcja multimediów? Zdaniem Ewy Tkaczyk, doradcy biznesowego z firmy Gemius, najlepszym wyznacznikiem trendu są dzieci i młodzież. – Najszybciej też uczą się i adoptują nowinki technologiczne. W ich kontekście używa się już skrótu 3M: Millenials, Multi-Culturals, Mobile. Jeszcze kilka lat temu tablety i smartfony uchodziły za gadżety głównie osób powyżej 45 roku życia oraz bardziej zamożnych. Obecnie tablet to przede wszystkim zabawka najmłodszych – twierdzi Tkaczyk.

Tkaczyk uważa, że branża internetowa ma przed sobą ogromne pole do zagospodarowania. – Wystarczy przyjrzeć się najpopularniejszym na świecie aplikacjom z treściami audio i video, tj. Pandora, Spotify, Hulu czy Netflix. Na przykładzie tego ostatniego widać, że takie rozwiązania są efektywne. Dzięki platformie online Netflix prześcignął już usługę pakietu telewizyjnego HBO. Dlatego HBO zdecydował się na uruchomienie już w 2015 roku własnej platformy streamingowej.

– Warto skupić się na budowaniu zaangażowania i lojalności użytkowników poprzez personalizację i rekomendację treści, dopasowanych do konkretnego użytkownika – przekonuje Ewa Tkaczyk z Gemiusa.

O badaniu


Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu:www.audience.gemius.pl.




Publikacja powstała w ramach Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura.



Do góry!


Społeczna kampania edukacyjna Legalna Kultura realizowana przez Fundację Legalna Kultura

W 2019 roku dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego