MEC: Telewidzowie zainteresowani ofertą "a la carte"

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Badania i raporty

MEC: Telewidzowie zainteresowani ofertą

MEC: Telewidzowie zainteresowani ofertą "a la carte"

Widzowie chętnie kupowaliby dostęp do pojedynczych stacji, a nie całe, odgórnie przygotowane pakiety. Większości wystarczyłoby maksymalnie 10 kanałów, pokazuje Projekt Cyfrowizja III - badanie agencji MEC. 

Większość telewidzów, którzy woleliby tworzyć samodzielnie swoje oferty, zamiast kupować zdefiniowane przez operatorów pakietów stacji, zbudowałoby swój pakiet z 10 kanałów, w tym - Discovery, HBO i National Geographic.

Jak pokazuje Projekt Cyfrowizja III, cykliczne badanie agencji MEC, aż 44% telewidzów byłoby zainteresowane samodzielnym wyborem stacji. Mimo rosnącego wyboru źródeł treści wideo (w postaci przede wszystkim nowych serwisów SVOD), zainteresowanie modelem a la carte od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Najchętniej taki sposób zakupu wybraliby 25-34-latkowie (więcej niż co drugi byłby zainteresowany a la carte).

Ponad 70% widzów, którzy chcieliby samodzielnie tworzyć swoje pakiety stacji, twierdzi, że nie umieściłaby tam więcej niż 20 kanałów. Relatywnie najszersze pakiety stworzyliby badani przez MEC klienci kablówek, a także osoby w wieku 45-54 lata.



Listę kanałów, jakie widzowie wybraliby do swoich pakietów, tradycyjnie otwierają silne marki międzynarodowych nadawców: Discovery, HBO, National Geographic. W rankingu widzimy też mocną reprezentację stacji sportowych.

Choć czołówka kanałów jest od kilku lat podobna, całkiem wysokie notowania osiągnął też nowy gracz na polskim rynku – Eleven Sports, wskazywany przez nieco ponad 10% badanych (a wśród mężczyzn – 17%). Ten kanał plasuje się też w pierwszej dziesiątce rankingu klientów płatnej TV płacących za swój pakiet powyżej 100 zł.



Miesięczny dostęp do jednego kanału polscy telewidzowie wyceniają najczęściej na 5-10 zł - taką właśnie kwotę wskazuje 3 na 4 badanych. Najbardziej szczodrzy wydają się klienci z najwyższego badanego przez MEC segmentu, a więc płacący obecnie ponad 100 zł abonamentu u swojego operatora. Wśród nich niemal co piąty wydałby na pojedynczą stację 11-15 zł miesięcznie.

Badanie Projekt Cyfrowizja III MEC zrealizował pod koniec stycznia 2017 r. na grupie 1 tys. polskich telewidzów w wieku 16+ metodą wywiadów internetowych i telefonicznych.






Publikacja powstała w ramach Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura


Do góry!


Społeczna Kampania edukacyjna Legalna Kultura realizowana przez Fundację Legalna Kultura

W 2019 roku dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego