Jesień 2012. Czy, jak i dlaczego Polacy korzystają z legalnych i nielegalnych źródeł kultury?

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Badania i raporty

Jesień 2012. Czy, jak i dlaczego Polacy korzystają z legalnych i nielegalnych źródeł kultury?

Jesień 2012. Czy, jak i dlaczego Polacy korzystają z legalnych i nielegalnych źródeł kultury?

04.10.13

W ramach projektu Legalna Kultura po 6 miesiącach przeprowadzono powtórne badania ilościowe: czy, w jaki sposób i dlaczego Polacy korzystają z legalnych i nielegalnych źródeł kultury za pośrednictwem internetu.

Jak zmieniła się świadomość Polaków w ciągu trwania kampanii Legalnej Kultury?


W badaniu przeprowadzonym w październiku 2012 sprawdzaliśmy przede wszystkim „znajomość marki” wśród respondentów.

25% uczestniczących w październikowym badaniu i przyznających, że zetknęły się z „Legalną Kulturą”, zadeklarowała, że kampania „zdecydowanie tak” lub „raczej tak” wpłynęła na ich świadomość w zakresie legalności treści internetowych. Jak na krótki czas trwania projektu, to całkiem niezły wynik edukacyjny.

Przed rozpoczęciem kampanii promocyjnej projektu „Legalna Kultura” 14% badanych deklarowało, że w ich przekonaniu ściąganie filmowych i muzycznych plików z nielegalnych źródeł jest działaniem „fair”.

Po 8 miesiącach liczba ta spadła do 10%, a w grupie respondentów, którzy zadeklarowali styczność z projektem – do 9%.

Ściąganie materiałów na własny komputer w lutym jedynie 31% respondentów określiło mianem „kradzieży”; w październiku było to już 36%, a wśród respondentów znających projekt „Legalna Kultura” aż 46%.

Za „dobry sposób obcowania z kulturą” przed rozpoczęciem kampanii uznawało takie działanie 34% badanych – jesienią 2012 jest to 26% (a w przypadku osób, które zadeklarowały styczność z „Legalną Kultura” – 25%).

Elżbieta Sekuła



Do pobrania pełna wersja badań
(badanie marki LEGALNA KULTURA, październik/listopad 2012)
.

      • badanie plik .pdf. 398 KB pobierz
      • wykresy plik .zip 690 KB pobierz

 

Badanie przeprowadzone zostało przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych  na zlecenie Legalnej Kultury na reprezentatywnej próbie n=1000 internautów. Metoda badania: CAWI Real Time Sampling – kwestionariusz ankiety udostępniany respondentom przez internet.




Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura




Spodobał Ci się nasz artykuł? Podziel się nim ze znajomymi 👍


Do góry!