KAMPANIA SPOŁECZNA I PROJEKTY
/ Działamy
Znamy finalistów konkursu filmowego „Bycie fair to dobry sposób na bycie”!
17.09.19
Ogłaszamy listę 10 filmów, które znalazły się w finale konkursu. Wszystkim Uczestnikom konkursu dziękujemy za zaangażowanie i nadesłane filmy!
Nadesłane prace oceniało jury na 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Z 31 nadesłanych prac, do finału zakwalifikowano 10 filmów:
- „Na czas nieokreślony” - reż. Oliwia Gojżewska-Bajana
- „Nie tylko ty” - reż. Maciej Czarnecki
- „Namiot” - reż. Jeremi Skrodzki
- „Źródło” - reż. Joanna Szymczak
- „Warto być fair” - reż. Jakub Firewicz
- „Przyszli twórcy” - reż. Ula Zawadzka-Wieteska
- „Y.T. Spot Legalna Kultura” - reż. Hubert Zyskowski
- „Ctrl+X” - reż. Maciej Sławuski
- „Głęboki Las” - reż. Tomasz Klimala
- „To oczywiste” - reż. Julia Niemiec
Powyższe filmy będą wyświetlane podczas 44. FPFF, a spośród nich zostanie wybrana finałowa trójka.
- I nagroda: 5 tys. zł oraz Microsoft Surface Go
- II nagroda: 3 tys. zł oraz Microsoft Surface Go
- III nagroda: 1,5 tys. zł oraz Microsoft Surface Go
Nagrodzone filmy będą prezentowane jako oficjalne spoty Legalnej Kultury w ramach programów edukacyjnych, podczas festiwali filmowych i innych wydarzeń kulturalnych, na stronach, w serwisach społecznościowych Legalnej Kultury oraz w mediach.
Twórców, których filmy znajdą się na podium (I,II,III miejsce), poinformujemy o werdykcie jury w czwartek, 19 września. Wręczenie nagród odbędzie się w piątek, 20 września, podczas Młodej Gali 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, jednego z najstarszych festiwali filmowych w Europie.
Wszystkim Uczestnikom konkursu dziękujemy za nadesłane filmy! Prezentowały one bardzo wysoki poziom. Dlatego filmy, które w tym roku nie otrzymają nagrody, także będziemy chcieli prezentować w Kampanii Legalnej Kultury.
***
„Bycie fair to dobry sposób na bycie” to kolejna już edycja konkursu filmowego Legalnej Kultury, podczas którego twórcy, amatorzy i profesjonaliści, dzielą się swoimi przepisami na korzystanie z legalnych źródeł kultury. Pokazują, jak powinna wyglądać właściwa postawa wobec twórców kultury i to, jak ważne dla kondycji kultury w naszym kraju jest uczciwe korzystanie z jej zasobów. Konkurs ma pomóc kulturze kontynuować jej misję. Misję zmiany świata i ludzi na lepsze, na bycie fair. Bo w kulturze dobrze jest być fair, to pomaga w pielęgnowaniu wartości.
Konkursowy film można było zrealizować przy użyciu kamery, telefonu komórkowego, przygotowując animację. Liczyła się kreatywność, umiejętność dotarcia z przekazem do odbiorcy i skłonienia go do refleksji. Spoty, mające charakter dzieła autorskiego, mogły zgłaszać osoby fizyczne lub prawne, a także zespoły twórców (udział w konkursie mogli wziąć nie tylko profesjonalni twórcy). Wszystkie materiały wykorzystane w spocie - muzyka, filmy, zdjęcia, książki, ilustracje, gry i inne - musiały pochodzić z legalnych źródeł, nie mogły naruszać praw autorskich i dóbr osobistych osób trzecich. Ograniczeniem w tworzeniu spotu był tylko czas - spot mógł trwać maksymalnie jedną minutę. Wbrew pozorom to bardzo dużo. Tyle trwał film braci Lumière "Wyjście robotników z fabryki", od którego w 1895 roku zaczęła się historia kina.
Kultura jest narzędziem, które zmienia świat, docierając do serc i umysłów. Wierzył w to młodziutki polski wynalazca Kazimierz Prószyński, który już w wieku 19 lat wpisał się na stałe do historii kina, konstruując na rok przed słynnymi braćmi Lumière aparat służący jednocześnie do robienia zdjęć oraz projekcji nakręconych filmów. Zachwycony Louis Lumiére, w czasie demonstracji pleografu przyznał: "Panowie, ten człowiek jest pierwszy w kinematografii, ja jestem drugi". W sprawczą moc kultury wierzymy również my. Dlatego Fundacja Legalna Kultura i Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni ogłosiły konkurs na spot promujący uczciwe korzystanie z kultury jako jeden z fundamentów funkcjonowania w cyfrowym świecie.
Konkurs jest realizowany w ramach Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
Artykuł powstał w ramach projektu
Prawa własności intelektualnej? Ja to rozumiem!
Społeczna kampania edukacyjna Legalna Kultura
Projekt zrealizowany przez Fundację Legalna Kultura we współpracy i przy wsparciu finansowym European Union Intellectual Property Office
- Kampania społeczna i projekty
- Misja
- Wesprzyj naszą misję
- LK w pytaniach i odpowiedziach
- W czerni kina
- Projekt Kultura Na Widoku
- Projekt Otwarte Drzwi Do Kultury
- Projekt Ja w internecie