KAMPANIA SPOŁECZNA I PROJEKTY
/ Działamy
Transatlantyk, czyli finał kosmicznego lądowania na Księżycu
18.07.19
To był istnie księżycowy tydzień. Festiwal Transatlantyk dobiega końca, a przed nami uroczysty finał i Gala Zamknięcia, na którą organizatorzy zapraszają w piątek 19 lipca do ekskluzywnych wnętrz łódzkiego EC1. Motywem przewodnim 9. edycji Transatlantyku było „Lądowanie na Księżycu i inne zawieszone sny”. Dokładnie 50 lat po zakończonej sukcesem, historycznej misji Apollo 11, zastanawiano się, jakie marzenia, sny i śmiałe projekty poruszają dziś zbiorową wyobraźnię? Czy mamy odwagę marzyć? Co nas inspiruje i do jakich światów tęsknimy, jakich nowych lądów szukamy?
Za pomocą starannie wybranych filmów i z udziałem gości dyskutowano zarówno o wielkich projektach cywilizacyjnych współczesnego świata, jak i o intymnych pragnieniach i prywatnych próbach szukania innych światów. W ciągu kilku festiwalowych dni widzowie obejrzeli 200 filmów, w tym 50 polskich premier, brali udział w seansach Kina Łóżkowego i Kina Kulinarnego, a także spotykali się z twórcami z całego świata. Dopełnieniem były uroczyste kolacje nawiązujące do oglądanych filmów sekcji kulinarnej. Na uwagę zasługiwały debaty, warsztaty master classes (z udziałem m.in. Arturo Ripsteina i Wojciecha Marczewskiego), prestiżowe nagrody oraz jedyny na świecie konkurs natychmiastowej improwizacji. Branżowe wydarzenie „Lodołamacz” poświęcone było w tym roku pierwszemu etapowi realizacji filmu, czyli developmentowi. Swoją gwiazdę w łódzkiej Alei Sław odsłonił Wojciech Marczewski, a zjednoczone siły łódzkich festiwali Transatlantyk i Kamera Akcja odbyły „Bliskie spotkania trzeciego stopnia”, zastanawiając się czy twórcy i krytycy mówią innymi językami? Było naprawdę kosmicznie, czasami nieprzewidywalnie i odlotowo. Już teraz z niecierpliwością czekamy na kolejną podróż w jaką Transatlantyk zabierze nas za rok…
fot. Materiały prasowe Festiwalu Transatlantyk
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
Artykuł powstał w ramach projektu
Prawa własności intelektualnej? Ja to rozumiem!
Społeczna kampania edukacyjna Legalna Kultura
Projekt zrealizowany przez Fundację Legalna Kultura we współpracy i przy wsparciu finansowym European Union Intellectual Property Office
- Kampania społeczna i projekty
- Misja
- Wesprzyj naszą misję
- LK w pytaniach i odpowiedziach
- W czerni kina
- Projekt Kultura Na Widoku
- Projekt Otwarte Drzwi Do Kultury
- Projekt Ja w internecie