POLECAMY
/ Archiwum
Licencjat wysokiego zapotrzebowania
04.02.14
W roku akademickim 2014/2015 na słynnej Jagiellonce, na Wydziale Prawa i Administracji ruszają pierwsze w Polsce studia licencjackie „Prawa własności intelektualnej i nowych mediów”. To odpowiedź najstarszej polskiej uczelni na ciągle rosnące zainteresowanie tą dziedziną uregulowań prawnych i potrzebę kształcenia fachowców, którzy będą się swobodnie poruszać się w tym obszarze.
Własność intelektualna i związane z nią uregulowania prawne nabierają bardzo istotnego znaczenia w coraz większej liczbie dziedzin gospodarki, ale także w codziennym życiu. Tym samym rośnie zapotrzebowanie przedsiębiorców, instytucji otoczenia biznesu, podmiotów w działających w branży nowych technologii, medialnej, promocyjnej, reklamowej na wyspecjalizowanych specjalistów z zakresu zarządzania własnością intelektualną i transferu technologii.
Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego przygotował unikatowy program studiów łączący ogólnokształcące kursy obejmujące prawo cywilne, gospodarcze, unijne, ekonomię, zarządzania oraz specjalizacyjne kursy z zakresu szeroko pojętego prawa własności intelektualnej, prawa mediów, transferu teologii i zarządzania wiedzą i innowacjami pozwoli studentom na zdobycie poszukiwanej na rynku wiedzy i umiejętności, które mogą być zastosowane w wielu dziedzinach działalności gospodarczej i badawczo-rozwojowej.
Studia pierwszego stopnia „Prawa własności intelektualnej i nowych mediów” otwierają przed studentami możliwości wybrania dalszej specjalizacji w zakresie prawa autorskiego, znajdującego zastosowanie w działalności kulturalnej, artystycznej, marketingowej i reklamowej; prawa własności gospodarczej, znajdującego zastosowanie w działalności przedsiębiorstw w szczególności działalności innowacyjnej; prawa nowych mediów, znajdującego zastosowanie w wielu dziedzinach działalności gospodarczej, medialnej, marketingu i reklamie; prawa ochrony konkurencji, i konsumentów, znajdującego zastosowanie w wielu dziedzinach działalności gospodarczej, obrocie umownym z udziałem konsumentów (w tym transakcjach zawieranych z wykorzystaniem nowych technologii).
Zajęcia w połowie będą miały formę warsztatów. Prowadzone będą przez uznanych praktyków z dziedziny prawa własności intelektualnej, mediów i reklamy. Dodatkową zaletę stanowi także możliwość sprawdzenia zdobytej wiedzy w praktyce – w instytucjach administracyjnych, instytucjach otoczenia biznesu, przedsiębiorstwach stanowiących potencjalnych pracodawców dla przyszłych absolwentów. Ważnym celem studiów jest dostarczenie możliwości zdobycia praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie właściwego zarządzania zasobami intelektualnymi, która będzie mogła być wykorzystana w wielu dziedzinach działalności gospodarczej, kulturalnej, medialnej, badawczo-rozwojowej, a także w marketingu i reklamie.
Źródło: Uniwersytet Jagielloński
fot. lusi/ sxc.hu
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura