PRAWO W KULTURZE

/ Prawnik odpowiada

Zanim zadasz pytanie, zapoznaj się z istniejącymi odpowiedziami.

WYSZUKAJ ODPOWIEDŹ


Wpisz szukane SŁOWO (np. szkoła, komiks, zdjęcie itp.):
Wyszukaj w kategorii:




Zapytaj prawnika
Przestrzeń publiczna w reklamie

PRAWO W KULTURZE

/ Prawnik odpowiada / zapytaj prawnika

Przestrzeń publiczna w reklamie

Przestrzeń publiczna w reklamie

02.01.13

Jesteśmy w trakcie realizacji krótkiego filmu reklamowego (korporacyjnego), w którym chcielibyśmy zamieścić kilkusekundowe ujęcie Stadionu Narodowego. Pytanie dotyczy ewentualnych pozwoleń lub w ogóle możliwości umieszczenia takiego miejsca w filmie korporacyjnym.

Czy wymagane są zezwolenia lub czy należy poinformować jakiekolwiek instytucje o użyciu wizerunku Stadionu?

 

Opisane w pytaniu wykorzystanie ujęć Stadionu Narodowego z punktu widzenia prawa autorskiego jest zgodne z prawem. Stadion Narodowy jest bowiem budowlą umieszczoną na stałe na ogólnodostępnym placu, a zatem wolno wykonywać jego fotografie oraz filmować go, a nawet rozpowszechniać tak wykonane ujęcia.

 

Emilia Chmielewska

Prawnik

Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp.j.

Fot. PolandMFAF




Artykuł powstał w ramach projektu

  

 

Prawa własności intelektualnej? Ja to rozumiem!
Społeczna kampania edukacyjna Legalna Kultura

Projekt zrealizowany przez Fundację Legalna Kultura we współpracy i przy wsparciu finansowym European Union Intellectual Property Office

 



Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura



Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura



Spodobał Ci się nasz artykuł? Podziel się nim ze znajomymi 👍


Do góry!