PRAWO W KULTURZE
/ Prawnik odpowiada
WYSZUKAJ ODPOWIEDŹ
PRAWO W KULTURZE
/ Prawnik odpowiada / zapytaj prawnika
Przestrzeń publiczna w reklamie
02.01.13
Jesteśmy w trakcie realizacji krótkiego filmu reklamowego (korporacyjnego), w którym chcielibyśmy zamieścić kilkusekundowe ujęcie Stadionu Narodowego. Pytanie dotyczy ewentualnych pozwoleń lub w ogóle możliwości umieszczenia takiego miejsca w filmie korporacyjnym.
Czy wymagane są zezwolenia lub czy należy poinformować jakiekolwiek instytucje o użyciu wizerunku Stadionu?
Opisane w pytaniu wykorzystanie ujęć Stadionu Narodowego z punktu widzenia prawa autorskiego jest zgodne z prawem. Stadion Narodowy jest bowiem budowlą umieszczoną na stałe na ogólnodostępnym placu, a zatem wolno wykonywać jego fotografie oraz filmować go, a nawet rozpowszechniać tak wykonane ujęcia.
Emilia Chmielewska
Prawnik
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp.j.
Fot. PolandMFAF
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
Artykuł powstał w ramach projektu
Prawa własności intelektualnej? Ja to rozumiem!
Społeczna kampania edukacyjna Legalna Kultura
Projekt zrealizowany przez Fundację Legalna Kultura we współpracy i przy wsparciu finansowym European Union Intellectual Property Office