PRAWO W KULTURZE

/ Prawnik odpowiada

Zanim zadasz pytanie, zapoznaj się z istniejącymi odpowiedziami.

WYSZUKAJ ODPOWIEDŹ


Wpisz szukane SŁOWO (np. szkoła, komiks, zdjęcie itp.):
Wyszukaj w kategorii:




Zapytaj prawnika
Korzystanie ze sprzętu VR (wirtualnej rzeczywistości) w celach zarobkowych

PRAWO W KULTURZE

/ Prawnik odpowiada / zapytaj prawnika

Korzystanie ze sprzętu VR (wirtualnej rzeczywistości) w celach zarobkowych

Korzystanie ze sprzętu VR (wirtualnej rzeczywistości) w celach zarobkowych

19.09.16

Planujemy otworzyć salon, gdzie prezentowane będą aplikacje (gry, filmy interaktywne) z wykorzystaniem gogli VR (HTC VIVE, Oculus Rift). 
Wiem, że na oprogramowanie potrzebuje stosownych licencji do użytku komercyjnego, które mogę uzyskać indywidualnie od każdego z producentów, ale pytanie czy na sam sprzęt też potrzebuje takowej licencji?

Jak słusznie Pan zauważył program komputerowy jest dziełem autorskim, dlatego twórcy programu lub przejmującemu jego prawa właścicielowi (producentowi) przysługuje prawo decyzji na jakich zasadach dana aplikacja będzie rozpowszechniana i użytkowana.
Jeżeli chodzi o sprzęt - gogle VR to użytkowanie ich w pełnej wersji (sprzęt i oprogramowanie) wymaga nabycia licencji ze względu na oprogramowanie samego sprzętu. Takie prawo do użytkowania oprogramowania nazwane OEM - Original Equipment Manufacturer –- można porównać do sprzedaży komputerów wraz z oprogramowaniem – to producent ustala preferencyjne warunki z poddostawcami poszczególnych elementów składowych lub oprogramowania komputera i ustala ostateczną cenę za produkt.

Monika Łazowska

Kancelaria Adwokacka Adwokat Monika Łazowska



Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura



Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura




Artykuł powstał w ramach projektu

  

 

Prawa własności intelektualnej? Ja to rozumiem!
Społeczna kampania edukacyjna Legalna Kultura

Projekt zrealizowany przez Fundację Legalna Kultura we współpracy i przy wsparciu finansowym European Union Intellectual Property Office

 



Spodobał Ci się nasz artykuł? Podziel się nim ze znajomymi 👍


Do góry!