PRAWO W KULTURZE
/ Prawnik odpowiada
WYSZUKAJ ODPOWIEDŹ
PRAWO W KULTURZE
/ Prawnik odpowiada / zapytaj prawnika
Korzystanie ze sprzętu VR (wirtualnej rzeczywistości) w celach zarobkowych
19.09.16
Planujemy otworzyć salon, gdzie prezentowane będą aplikacje (gry, filmy interaktywne) z wykorzystaniem gogli VR (HTC VIVE, Oculus Rift).
Wiem, że na oprogramowanie potrzebuje stosownych licencji do użytku komercyjnego, które mogę uzyskać indywidualnie od każdego z producentów, ale pytanie czy na sam sprzęt też potrzebuje takowej licencji?
Jak słusznie Pan zauważył program komputerowy jest dziełem autorskim, dlatego twórcy programu lub przejmującemu jego prawa właścicielowi (producentowi) przysługuje prawo decyzji na jakich zasadach dana aplikacja będzie rozpowszechniana i użytkowana.
Jeżeli chodzi o sprzęt - gogle VR to użytkowanie ich w pełnej wersji (sprzęt i oprogramowanie) wymaga nabycia licencji ze względu na oprogramowanie samego sprzętu. Takie prawo do użytkowania oprogramowania nazwane OEM - Original Equipment Manufacturer –- można porównać do sprzedaży komputerów wraz z oprogramowaniem – to producent ustala preferencyjne warunki z poddostawcami poszczególnych elementów składowych lub oprogramowania komputera i ustala ostateczną cenę za produkt.
Monika Łazowska
Kancelaria Adwokacka Adwokat Monika Łazowska
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura
Artykuł powstał w ramach projektu
Prawa własności intelektualnej? Ja to rozumiem!
Społeczna kampania edukacyjna Legalna Kultura
Projekt zrealizowany przez Fundację Legalna Kultura we współpracy i przy wsparciu finansowym European Union Intellectual Property Office