Ja w internecie



Wyszukaj na stronie "Ja w internecie"


PRAWO W KULTURZE

/ Prawnik odpowiada

Zanim zadasz pytanie, zapoznaj się z istniejącymi odpowiedziami.

WYSZUKAJ ODPOWIEDŹ


Wpisz szukane SŁOWO (np. szkoła, komiks, zdjęcie itp.):
Wyszukaj w kategorii:




Zapytaj prawnika
Wykorzystanie, w celu omówienia, logotypów firm w książce

PRAWO W KULTURZE

/ Prawnik odpowiada / zapytaj prawnika

Wykorzystanie, w celu omówienia, logotypów firm w książce

Wykorzystanie, w celu omówienia, logotypów firm w książce

31.08.15

W książce na temat usług rekreacyjnych autor chciałby w celu omówienia rodzajów logotypów firm oferujących usługi fitness wykorzystać kilka przykładów takich logotypów. Czy musimy uzyskać na to zgodę właścicieli logotypów?

Jeżeli chodzi o logotypy, to rozważenia wymaga kwestia ryzyka naruszenia praw do znaków towarowych. Gdyż logotypy jeśli są zarejestrowanymi znakami towarowymi podlegają ochronie prawnej przewidzianej przepisami prawo własności przemysłowej. Na gruncie natomiast prawa autorskiego dopuszczalna jest sytuacja korzystania z utworu w ramach „prawa cytatu” jako jednej z form dozwolonego użytku utworów chronionych prawem. Jeśli korzystanie z czyjegoś utworu (a dokładniej jego fragmentu lub drobnego utworu w całości) miałoby nastąpić w celu wyjaśnienia dajmy na to jakiegoś zjawiska lub zagadnienia albo w celu przeprowadzenia analizy krytycznej, to takie działanie będzie w zgodzie z prawami autorskimi twórcy logotypu lub podmiotu, któremu przysługują do niego majątkowe prawa autorskiego. W każdym innym przypadku korzystanie z logotypów będzie wymagało uzyskania zgody podmiotu uprawnionego do danego logotypu.

Jarosław Jastrzębski
Radca prawny



Publikacja powstała w ramach Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura


Do góry!


Społeczna kampania edukacyjna Legalna Kultura realizowana przez Fundację Legalna Kultura

W 2019 roku dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego