Wpisz e-mail

KAMPANIA SPOŁECZNA

/ LK w liczbach

Legalna Kultura w liczbach

– od kwietnia 2012 (początek kampanii) do listopada 2016

Ideę kampanii popularyzują Ambasadorzy Legalnej Kultury:
Danuta Stenka, Dorota Miśkiewicz, Anna Dereszowska, Aga Zaryan, Piotr Metz, dr hab. Jacek Wasilewski, Zbigniew Wodecki.

Kampanię Legalna Kultura popiera blisko 500 przedstawicieli środowisk twórczych.

Legalną Kulturę wspiera 67 instytucji i patronów medialnych.

1. Od początku funkcjonowania portalu Legalnej Kultury www.legalnakultura.pl było 7.000.000 wejść na stronę.

2. Codziennie notujemy średnio 4.000 odsłon, w tym 1.000 unikalnych użytkowników.

3. Na naszej stronie działa jedyna w Polsce Baza Legalnych Źródeł kultury. Aktualnie znajduje się w niej ponad 777 źródeł, w następujących kategoriach: film, muzyka, książki, prasa, fotografia, gry, muzea, galerie i archiwa oraz crowdfunding.

4. Newsletter Legalnej Kultury jest wysyłany raz w tygodniu do blisko 40.000 odbiorców.

5. Nasz profil na Facebooku polubiło już 82.000 internautów.


6. Na Instagramie Legalną Kulturę śledzi ponad 6.000 użytkowników.


7. Spoty „W czerni kina” usłyszało 40.000.000 widzów. Zostały one dołączone do 200 filmów. W realizacji spotów wzięło udział blisko 100 artystów.


8. Co roku Legalna Kultura obecna jest na ponad 100 wydarzeniach kulturalnych w całej Polsce.


9. Na początku kampanii Legalna Kultura realizowała około 40 warsztatów rocznie, obecnie prowadzimy ich ponad 150 w ciągu roku.


10. Legalna Kultura zrealizowała 5 dużych ogólnopolskich projektów badawczych.


11. Udzieliliśmy blisko 2.000 bezpłatnych porad prawnych.

12. W ramach akcji „Pocztówka z Festiwalu” wysłano i rozdano ponad 26.000 pocztówek


13. Dotychczasowe trzy edycje Kultury Na Widoku www.kulturanawidoku.pl to:

- 10 miesięcy

- 46 miast i kilkaset niewielkich miejscowości

- 22 festiwale

- 78 lokalizacji

- 12 instalacji

- 20.000 plakatów

- 1.600 dostępnych materiałów z legalnych źródeł: filmów, utworów muzycznych, gier i archiwaliów

- ponad 3.400.000 odsłon strony projektu


14. Otwarte Drzwi Do Kultury www.otwartedrzwidokultury.pl to:

- 30 lokalizacji w całej Polsce

- 35.000 bezpośrednich odbiorców

- 90.000 odbiorców pośrednich

- 160 wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych w projekcie

- 85 warsztatów

- 81 pokazów filmowych

- 6 spektakli teatralnych i operowych (VOD)

- 150 godzin warsztatów

- 25.000 uczestników warsztatów

- 300 publikacji drukowanych i elektronicznych w 130.000 kopii

- 15 artystów wspierających bezpośrednio projekt

- 100 wolontariuszy

- 50 partnerów ODDK (władze lokalne, szkoły, biblioteki, ośrodki kultury, stowarzyszenia etc.).

- To wszystko w ciągu zaledwie 6 tygodni


15. Legalna Kultura współpracuje z World Intellectual Property Organization (WIPO) i European Union Intellectual Property Office (EUIPO). Do tej pory projekty Legalnej Kultury prezentowane były w Genewie, Brukseli, Stambule, Rzymie, Wiedniu i Alicante.


EFEKTYWNOŚĆ KAMPANII LEGALNA KULTURA – na podstawie badań socjologicznych


Znajomość kampanii wzrosła z 23% w 2014 do 56% w 2015.


Poparcie dla idei kampanii wzrosło z 54% w 2014 do 72% w 2015.


Wpływ kampanii na wiedzę o legalnych źródłach wzrósł z 33% w 2014 do 66% w 2015.


Wpływ kampanii na zaprzestanie używania nielegalnych źródeł wzrósł z 16% w 2014 do 25% w 2015.



Do góry!