Wpisz e-mail

III edycja Kultury Na Widoku

KAMPANIA SPOŁECZNA

/ Działamy

III edycja Kultury Na Widoku

III edycja Kultury Na Widoku

26.08.16

Do 8 października potrwa trzecia edycja ogólnpolskiej akcji Kultura Na Widoku. Często, jako Fundacja prowadząca działania edukacyjne w zakresie legalnych źródeł kultury, słyszymy: Oglądałbym filmy z legalnych źródeł, gdyby były dostępne i gdybym wiedział, gdzie ich szukać... Ten argument stracił ważność. Od trzech lat Kultura jest Na Widoku. W tym roku jest jej jeszcze więcej i jest jeszcze łatwiej dostępna.

W tegorocznej edycji Kultury Na Widoku biorą udział wybitne osobowości artystyczne, Ambasadorzy i Przyjaciele Legalnej KulturyDanuta Stenka, Zbigniew Wodecki, Joanna Jabłczyńska, Arek Jakubik i Jarosław Boberek.



Kultura Na Widoku to multimedialny projekt Fundacji Legalna Kultura. Skierowany jest do wszystkich, dla których kultura jest ważna, i do tych, którzy dopiero będą ją odkrywać.



Kultura Na Widoku to portal, który daje możliwość pobierania na smartfony i inne urządzenia mobilne utworów z różnych dziedzin sztuki i rozrywki.

Kultura Na Widoku to zasoby z legalnych źródeł – muzyka, filmy, książki, gry itp., po które możesz sięgnąć w każdej chwili. Nie wchodząc do kina czy księgarni. W parku na ławce. W domu na fotelu. W kawiarni przy filiżance espresso. W samochodzie. W ogrodzie. Na plaży.

Kultura Na Widoku to instalacje – uliczne wirtualne biblioteki ustawione w centralnych punktach miast oraz w miejscach wydarzeń kulturalnych.

W tym roku nośnikami Kultury Na Widoku są także citylighty na przystankach aglomeracji miejskich w całej Polsce. Do dyspozycji użytkowników sa również tysiące plakatów w szkołach, bibliotekach i urzędach w niewielkich miejscowościach na terenie całej Polski, które często mają ograniczony dostęp do kultury. Z instalacji, citylightów, plakatów i strony internetowej można pobrać 1100 utworów - filmów, utworów muzycznych, książek i gier z legalnych źródeł. W tym roku nowością są wirtualne spacery po muzeach świata. Projekt wpisuje się również w promocję czytelnictwa, podkreślając wagę literatury w naszym życiu kulturalnym.



Sercem projektu jest strona internetowa. Niezależnie od preferencji i miejsca zamieszkania – ponad wszelkimi barierami – miliony odbiorców mogą korzystać z bogatej oferty kulturalnej, ponieważ wszystkie utwory są dostępne również na www.kulturanawidoku.pl

Twórcą grafiki na plakaty, citylighty i instalacje tegorocznej edycji Kultury Na Widoku jest Prof. Piotr Welk, prowadzący Pracownię Multimediów w Akademii Sztuki Pięknych w Warszawie.

Dlaczego warto uczestniczyć w projekcie?


Kultura Na Widoku to powszechny dostęp do 1100 utworów z 30 legalnych źródeł, które biorą aktywny udział w projekcie. Można je pobierać łatwo, wygodnie i szybko – wystarczy smartfon czy notebook i kultura jest na wyciągnięcie ręki. To oferta dla każdego, różnorodna i bezpłatna lub po preferencyjnych cenach – cena najdroższych utworów nie przekracza 10 zł (oprócz gier). Wbrew panującym powszechnie opiniom kultura w sieci nie musi być droga.

GDZIE KULTURA JEST NA WIDOKU?

  • Citylighty na 600 przystankach aglomeracji miejskich w całej Polsce (Warszawa, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Wrocław, Trójmiasto, Górnośląski Okręg Przemysłowy)
  • Citylighty na wyższych uczelniach (od października)
  • 20.000 plakatów w urzędach, szkołach i bibliotekach w niewielkich miejscowościach
  • Instalacje w przestrzeni publicznej w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu oraz na Festiwalu Filmowym w Gdyni


KIEDY KULTURA JEST NA WIDOKU?

Projekt trwa przez pięć tygodni – od 2 września do 8 października 2016.

Kultura w zasięgu ręki, wszystko do Twojej dyspozycji. Zajrzyj na www.kulturanawidoku.pl



Do góry!