Wspólne sprawy
Czyli krótko i na temat, o sprawach, które dotyczą po prostu całej kultury. Dlaczego kulnes jest cool? Komu tak naprawdę opłaca się korzystanie z legalnych źródeł kultury? Komu może zagrażać legalizacja? Co musi się zmienić, żeby w Polsce zapanowała moda na cyfrową kulturę z legalnych źródeł?
Wielka Brytania zapowiada kampanię promującą legalne źródła

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Wspólne sprawy

Wielka Brytania zapowiada kampanię promującą legalne źródła

Wielka Brytania zapowiada kampanię promującą legalne źródła

Brytyjski rząd, branża kreatywna i główni dostawcy usług internetowych jednoczą siły w celu zwiększenia świadomości konsumentów w zakresie dostępu do legalnych treści online. Współfinansowana przez Państwo multimedialna kampania informacyjna rozpocznie się wiosną przyszłego roku i kosztować będzie 3,5 miliona funtów.

Na akcję Creative Content UK złożą się dwa elementy. Pierwszy to zapowiedziana na wiosnę 2015 roku multimedialne kampania edukacyjna mająca zwiększyć świadomość co do istnienia treści rozrywkowych, które są dostępne z legalnych źródeł oraz dostarczyć dodatkowych wskazówek na temat bezpieczeństwa w Internecie.

- Przemysły kreatywne to jedna z najważniejszych gałęzi brytyjskiej gospodarki. Światowej sławy muzycy i kasowe filmy pobudzają i inspirują ludzi na całym świecie. Jednak zbyt często treści te padają ofiarą nadużyć w zakresie praw autorskich. Dlatego współpracujemy z przemysłem, aby zapewnić, że prawa własności intelektualnej są rozumiane i przestrzegane. Poprzez edukację chcemy uświadomić ludziom, że piractwo nie jest zbrodnią bez ofiar, lecz powoduje straty dla biznesu, uderza w przemysł i miejsca pracy - mówi Vince Cable, brytyjski minister gospodarki i innowacji.

Wtóruje mu Sajid Javid, minister kultury Wielkiej Brytanii, podkreślając, że przemysły kreatywne to blisko 1,5 miliona miejsc pracy, których fundamentem jest właśnie prawo autorskie. Edukacyjna cześć Creative Content UK zrealizowana zostanie przy rządowym wsparciu w wysokości 3,5 miliona funtów.

Drugim elementem kampanii będzie specjalny program internetowy ostrzegający abonentów internetowych o popenionych przez nich naruszeniach praw autorskich. Posiadacze kont otrzymywać będą od swoich dostawców internetu zawiadomienia wskazujące popełnione wykroczenia i zawierające informacje, w jaki sposób dotrzeć do treści oferowanych legalnie.

Inicjatorami akcji Creative Content UK są Motion Picture Association (MPA), BPI (British Recorded Music Industry) oraz czterej główni dostawcy usług internetowych: BT, Sky Broadband, TalkTalk i Virgin Media. Akcję wspierają m.in. BBC, Equity, the Film Distributors’ Association, ITV, the Independent Film & Television Alliance (IFTA), the Musicians’ Union, Pact the Premier League, the Publishers Association oraz UK Music.

Przychody ze sprzedaży treści internetowych (muzyki, filmów i gier) w 2012 roku w Wielkiej Brytanii przekroczyły miliard funtów. Jednocześnie, jak wynika z przeprowadzonych badań, pobieranie przez brytyjskich internautów ponad 20 procent treści odbywa się z naruszeniem praw autorskich.

[Źródło]



Do góry!