Perspektywy rozwojowe mobile online w Polsce 2015

CZYTELNIA KULTURALNA

/ Badania i raporty

Perspektywy rozwojowe mobile online w Polsce 2015

Perspektywy rozwojowe mobile online w Polsce 2015

01.07.15

Dzięki urządzeniom mobilnym konsumenci już nie tylko komunikują się między sobą, ale również dokonują zakupów, oglądają filmy i telewizję, bawią się. W najnowszym raporcie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska eksperci zajmujący się tym segmentem objaśniają działanie prężnie rosnącego rynku mobile.

Mobilność staje się nieodłącznym elementem dostępu do internetu. Dziś komputery stacjonarne – niegdyś jedyne masowe urządzenia umożliwiające skorzystanie z sieci – coraz rzadziej używane są przez internautów, z kolei smartfony osiągnęły penetrację przenośnych PC. Co więcej, zasięg urządzeń typu smart wciąż rośnie, coraz intensywniej rozwija się też idea tzw. Internetu Rzeczy, zgodnie z którą przedmioty codziennego użytku, przykładowo portfel czy zegarek, podłączone są do sieci - czytamy we wstępie do raportu "Perspektywy rozwojowe mobile online w Polsce 2015".

Zgodnie z danymi IAB Polska pod koniec grudnia 2014 roku 69 proc. polskich internautów korzystało ze smartfonów (co dorównuje nasyceniu rynku laptopami), a 27 proc. używało tabletów. W najbliższych dwóch latach przewiduje się dalszy wzrost korzystania z urządzeń mobilnych. Większość użytkowników mobilnego internetu stanowią mężczyźni oraz osoby młode. W odróżnieniu
od „typowych internautów” częściej łączą się oni z siecią, czytają prasę cyfrową, a także intensywniej odtwarzają materiały audio i wideo (oglądają TV online, VoD, słuchają muzyki i radia internetowego). Chętniej też korzystają z portali społecznościowych.

- Użytkownicy oczekują dziś o wiele bardziej kompaktowych formatów, dostosowanych do właściwego interfejsu, jak i ilości treści. Zmienia się bowiem charakter interakcji z mediami. Ten trend zapoczątkowały media społecznościowe, smartfony są natomiast kolejnym, o wiele bardziej zintensyfikowanym sposobem kontaktu odbiorcy z autorem. Ta zmiana, najszybciej dziś widoczna w mediach w formie przesyłanych przez odbiorców zdjęć czy filmów, odwraca ich rolę, czyniąc internautów jednocześnie autorami i odbiorcami treści - pisze Tomasz Woźniak,
szef Grupy Roboczej Mobile IAB Polska.

Z pełną treścią Raportu można się zapoznać tutaj...





Publikacja powstała w ramach
Społecznej kampanii edukacyjnej Legalna Kultura




Spodobał Ci się nasz artykuł? Podziel się nim ze znajomymi 👍


Do góry!